Globale werking Boekhoudprogramma

  • U maakt een nieuwe administratie aan binnen het scherm Administratie Kiezen.
  • Daarbij kopieert u eventueel gegevens van een andere aanwezige administratie.
  • U vult uw bedrijfsgegevens in in het administratiekenmerken-scherm.
  • U past eventueel de gegevens aan in het Voorkeuren-scherm.
  • U maakt de grootboekrekeningen(groepen) aan die u wilt gaan gebruiken.
  • U maakt evt bepaalde voorkeursinstellingen voor de grootboekrekeningen aan.
  • U voert evt ook de bedragen van de grootboekrekeningen in het vorige jaar in
  • U maakt de artikel(groepen) aan die u wilt gaan gebruiken
  • U begint met het boeken door het dagboek waarin dat gebeurt te kiezen
  • Vervolgens verschijnt het boekingenscherm waarin u kunt gaan boeken
  • Maak, als het dagboek een factuurdagboek is, hier een factuur aan
  • Voer evt. tijdens het boeken grootboekrekening(groepen) en artikel(groepen) in
  • Voer evt.  bank-boekingen in via het scherm telebankieren in de administratie.
  • U kunt boekingen van alle grote Nederlandse banken incl. SNS-Bank invoeren
  • Na het boeken kunt u de Periodieken zien van het huidige en vorige jaar.
  • De periodieken zijn de Balans, de Exploitatierekening en het Vermogensverloop.
  • Bovendien kunt u hier de overzichten afdrukken.
  • U kunt facturen afdrukken en via email versturen via het menu Facturen.
  • Bekijken en afdrukken van allerlei overzichten kan via het menu Afdrukken.
  • Backuppen van uw administratie  kan via het backup- en restorescherm.
  • Via dat scherm kunt u ook besluiten een backup terug te zetten (restore)
 

Please publish modules in offcanvas position.